Standard organizacyjny teleporad udzielanych w ramach POZ
Standard organizacyjny teleporad udzielanych w ramach POZ w Miejskiej Przychodni Zdrowia w Suchej Beskidzkiej
- Pacjent chcący skorzystać z telefonicznej konsultacji lekarskiej zgłasza taką potrzebę dzwoniąc do rejestracji Przychodni tel. 33 874 20 07 lub 33 874 22 60.
- Pracownik rejestracji przyjmuje zgłoszenie, informuje pacjenta o warunkach udzielenia teleporady z uwzględnieniem prawa pacjenta do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z lekarzem.
- Pracownik rejestracji informuje również pacjenta o przypadkach w których świadczenia lekarza poz mogą być realizowane wyłącznie w bezpośrednim kontakcie z pacjentem (wizyty osobiste), tj:
- w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady,
- podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ po złożeniu deklaracji wyboru,
- w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenie lub zmiany objawów,
- w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
- dzieciom do 6 roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego.
- Pracownik rejestracji po zebraniu informacji i kwalifikacji świadczenia medycznego na teleporadę ustala możliwie najszybszy wolny termin świadczenia oraz informuje pacjenta o lekarzu realizującym teleporadę, o wyznaczonej dacie oraz o przedziale czasowym w jakim lekarz skontaktuje się z pacjentem.
- Pacjent jest informowany o sposobie postępowania w sytuacji braku możliwości skontaktowania się w celu udzielenia teleporady. Lekarz podejmuje co najmniej trzykrotną próbę kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut, w celu udzielenia teleporady, trzykrotne nieodebranie telefonu powoduje jej anulowanie.
- Lekarz poz oddzwaniając do pacjenta weryfikuje rozmówcę na podstawie dwóch lub więcej pytań w oparciu o posiadane informacje o pacjencie zgromadzone w dokumentacji medycznej.
- Po przeprowadzonej telefonicznie konsultacji lekarskiej lekarz dokonuje odpowiednich wpisów w dokumentacji medycznej dotyczących udzielonej porady.
- W trakcie teleporady lekarz może wystawić e-receptę, e-skierowanie, e-zwolnienie, e-zlecenie na wyroby medyczne, zlecenie na badania dodatkowe w szczególności laboratoryjne lub obrazowe.
- Jeżeli podczas teleporady lekarz uzna, że pacjent wymaga wizyty osobistej. Pacjent zostaje umówiony na wizytę osobistą w Przychodni.